. . . . . . všetci sa už tešíííííííme na Jéééžiškaaaaaaaaaa. . . !

2. decembra 2015, piry, právo a legislatíva všeobecné

Malý Ježiško si  povedal tieto Vianoce, že sa pozrie na  Slovensko.  Bol tu už mnohokrát, keď tento malý národ pod Tatrami,  trpel pod Turkom, počas vojen a povstaní,  či v ére totalitných režimov, alebo na ceste  za prácou do Ameriky – pomáhal Slovákovi spolu so svojou matkou niesť kríž. Dnes  však, chcel sa podeliť o radosť svojho narodenia.  Mama mu mnohokrát hovorila ako si ho a ju ctia Slováci, nádhernými spevmi, častou návštevou kostola či mnohými pútnickými miestami .

Už sa dostať z Betlehemu nebolo nič ľahké. Musel prejsť viacerými kontrolami, ako armády Izraela  tak aj bojovníkov Palestínskej  samosprávy.  Cesta Sýriou ešte horšia, doslova krížová, mnoho otcov , synov a žien  zabitých, ponížených a týraných .  Ale  za návštevu Slovenska, kde Slovák  každého víta Božím darom, chlebom a soľou to stojí  . Kde dobrá reč  je ako pohľadanie  matky, za to sa oplatí  trpieť. Aby ho nezostrelili  stíhačky Turecka odklonil sa cez Irak. Smutný pohľad hodil na Turecko- veru nemôžeš  mať dvoch pánov,  lebo jedného  budeš nenávidieť a druhému slúžiť ! V Iraku sa potešil. Keď budem hovoriť  aramejsky musí ma spoznať  môj milovaný národ po Tatrami aj keby ma inak nepoznal.  Aj keby zabudol na moje slová, že bol som hladný a dali ste mi jesť – podľa reči ma pozná…..

Slzy  bolesti  ako na ceste krížovej tak aj teraz stekajú po  tvári matky,  keď znova počuje „ ………pre takých ako Vy tu nie je miesta…………..“ .