Založ si blog

Ja a prezident

Na sociálnej  sieti  facebook  som komentoval  svoj údiv nad  obdivom Václava  Havla.  Na blogu chcem povedať  viac. Ako teenager som  bol aktívny  v malej organizácii Hnutia za oslobodenie  Slovenska.  Hovorím o 90 rokoch , o rokoch kde občan  Havel  bol prezidentom  štátu , nášho štátu.

Václav  Havel  bojoval  za  oslobodenie Litvy , hovoril o práve  na sebaurčenie.  To isté hovoril o Lotyšoch , Estóncoch , Slovincoch , Ukrajincoch a tak ďalej. Až na jednu výnimku , tou  výnimkou  boli Slováci. Tu zrazu  menil slovník ; z práva na sebaurčenie  bol nacionalizmus  , separatizmus dokonca  slovami jeho hovorcu  „ slováci majú tak nejak dedične  blízko k nacizmu“. Za tento výrok sa pán prezident nikdy neospravedlnil – pochopiteľne  ani jeho  hovorca.

Václav  Havel je spätý s bojom proti  komunizmu . Klobúk  dole. Ale  to bol aj Karel  Kryl človek , ktorého si  vážim a ďalší a ďalší.   Mimochodom aj môj vlastný brat .

Václav Havel mal skvelé myšlienky  o ľudskosti , pravde  a humanizme. Len ako jeden  z iniciátorov  „humanitárneho  bombardovania „ Juhoslávie  to dáko  zabudol.

Václav  Havel  nenariadil konverziu  zbrojného priemyslu , to  ani nemohol , bol „len“ jej iniciátorom.

Václav Havel už len pre postoj k nám Slovákom , k Juhoslávii  a k x ďaľším   veciam  na ktoré  by jeden  blog nestačil  bol názorovo na opačnej strane ako ja , a pre postoj k Slovákom  asi môžem  povedať pán prezident  bol môj ideový nepriateľ .

Dnes tento nepriateľ nie je medzi nami. Som však  zhrozený.  To že  istý typ politikov  ho glorifikuje  chápem , nesúhlasím ale chápem .  Keď sa spomenie  pravda  o jeho pôsobení  je to rovnako ok- aj to,  že pil a nie málo, ale ani ja nie som abstinent takže  kto je bez viny nech hodí kameňom.

Mám však jednu prosbu ja- ideový nepriateľ prezidenta  Havla – prestaňte na sieťach (FB a podobne) hanobiť a urážať zosnulého občana  Havla.  Keď čítam niektoré statusy  je mi zle. Toto nie je slovenské , toto  iste nie je kresťanské. A aj keď  s prepáčením   za výraz  naseriem  2/3 svojich fanúšikov  poviem , že je rytierske  a čestné vzdať  poctu mŕtvemu nepriateľovi. A je to aj základ slušnosti. Kresťanské je modliť sa za jeho dušu , lebo sa mi zdá  , že kresťania majú odpúšťať  či tak nejako som to čítal. Ja  vzdávam aj  týmto  mojim názorom česť  prvému  pokomunistickému prezidentovi  a modlím sa za jeho dušu , lebo tak to považujem  za  správne .

 

Reforma stavebného práva: záväzné stanoviská obce (2) .

16.04.2024

Dlhé roky sa viedla vojna medzi stavebníkom vs. útvarmi hlavného architekta (prípadne tomu podobné organizačné zložky obce/mesta). Celý problém bol v tom, že stavebný úrad – mesto vás odkázalo na „záväzné stanovisko“ nejakého odboru, napr. architektov mesta, ktoré malo slúžiť ako podklad pre rozhodnutie ohľadom súladu s územným plánom. Mnohokrát však bola [...]

Polemika: záväzné stanoviská v stavebných konaniach (1. )

16.04.2024

Každý, kto sa venuje inžinieringu, to pozná. Stavebný úrad ešte ani nezačne konanie a hneď stavebníka vyzve, nech doloží záväzné stanoviská hasičov, hygieny či inšpektorátu práce. Ich okruh je závislý od toho, o ako problematickú stavbu ide. Ak stavebník ešte pred začatím konania doslova ako prílohu žiadosti nepredloží všetky záväzné stanoviská, stavebný [...]

Reforma stavebného práva ? Fx !

13.05.2021

Zrejme celá odborná verejnosť sa zhodne na tom, že aktuálny stavebný zákon z roku 1976 je súhrnom problémov, ambivalentných ustanovení a z hľadiska požiadaviek na územný rozvoj len veľmi kostrbato použiteľný zákon. Rovnako predpokladám, že sa laická aj odborná verejnosť zhodnú na tom, že najväčšie problémy prináša priam magická lehota, v ktorej na [...]

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

piry

"Memento homine quia pulvis es et in pulverem reverteris"

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 95284x
Priemerná čítanosť článkov: 2978x

Autor blogu

Kategórie